App-anbefaling: get running

Som tidligere nævnt er jeg begyndt at løbe efter et fastlagt program. Jeg løber efter en app som hedder get running, og den er skøn!

20120703-210919.jpg

Det er et 9-ugers program med 5 km som mål, og er planlagt efter at man løber 3 gange i ugen i ca en halv time. Man kan bladre frem i ugerne for at se hvad man har i vente, og når man vælger en træning viser den hvad man skal til at kaste sig ud i inden den starter op.

20120703-211504.jpg

Det der er så anderledes ved det her program i forhold til alle de andre begynderprogrammer jeg har prøvet (og det er ikke så lidt endda) er bl.a. at den er så overskuelig, og så har man en lille motivator med i form af en britisk damestemme der guider en i løbet af turen. Hun lyder seriøst som sporty spice! Og så siger hun ting som “well done” og “you are almost there” helt uden at være irriterende – og her skal det lige siges at jeg ikke er kendt for min tålmodighed med sådan noget! :)

Udover at blive guidet af et lille menneske inden i din telefon kan du også følge med på skærmen.

20120703-212113.jpg

De gule felter er løb og de blå er gang.

Den kan virkelig anbefales. Jeg ved ikke om det er interval-inddelingen, overskueligheden eller sporty spice der gør forskellen, men det virker for mig. Jeg har lyst til at komme ud og løbe regelmæssigt, og det har jeg aldrig gidet før!

Nåh ja, vigtig detalje – den virker sammen med din musik på telefonen. Så skruer den automatisk ned når sporty spice skal snakke, og skruer op igen bagefter. Smart!

Hent den nu! ;) har du prøvet? Fortæl gerne hvad i synes hvis når i har prøvet den :) god fornøjelse!

11 thoughts on “App-anbefaling: get running

  1. Jeg løber selv efter et program lignende dette (: Det hedder C25K og er faktisk stort set ligesom dit: 8-9 uger, en dame fortæller dig hvornår du skal løbe/gå og du kan høre radio eller musik på din mobil imens (: Jeg synes også det har været en kæmpe motivation og nu i uge 6 er jeg virkelig begejstret over hvor langt jeg kan løbe selvom det self. stadig er lidt små hårdt, haha.

    • 4 uger, og det går virkelig rigtig godt fremad. Tror også det der motiverer mig mest er at jeg skal præstere når jeg kommer i løbeklub om mandagen – jeg er ret meget konkurrencemenneske ;)

      Jeg tjekker dem ud, tak for link :)

Skriv et svar

